Ziarnista czy zmielona – jaka kawa do biura jest najlepsza?
Pracodawcy coraz częściej sięgają po niefinansowe sposoby, aby poprawić pracownikom warunki pracy. Z tego powodu w wielu miejscach pojawia się kawa do biura, którą pracodawcy kupują z myślą o jej pozytywnym wpływie na warunki pracy. Jednak oprócz kawy ważne są także dodatkowe rozwiązania, umożliwiające delektowanie się aromatycznym naparem.
Jaka kawa do biura
W wielu polskich biurach pracodawcy ograniczali swoje wydatki jedynie do zakupu wody dla pracowników. To się jednak zmienia, a w korporacjach pojawia się także herbata czy kawa, sfinansowane przez pracodawcę. Rozwiązanie, jakie wybierze pracodawca, zależy jednak od jego możliwości finansowych i chęci zainwestowania w komfort pracy pracowników.
Kawa do biura może być bowiem dostępna zarówno jako kawa rozpuszczalna, jak i kawa mielona czy kawa ziarnista. Wybierana do niedawna kawa rozpuszczalna jest jednak dość słaba i mało wydajna, z kolei kawa mielona powinna być przechowywana krotko po zmieleniu, bowiem traci swój aromat. Dlatego w biurach pojawiła się kawa ziarnista.
Sama kawa to nie wszystko
Wybór rodzaju kawy, jaką finansuje pracodawca, to nie wszystko. Ważne jest także to, aby kawa była dobrana pod względem jej walorów smakowych. W przypadku kawy ziarnistej najważniejsze jest jednak to, aby pracownik mógł na miejscu napić się aromatycznej kawy zaparzonej w profesjonalnym ekspresie.
Tak więc wybór kawy ma bardzo ścisły związek z rodzajem sprzętu, w jaki inwestuje pracodawca. Ważny jest tutaj zakup odpowiednio dobranego ekspresu czy kawiarki, która w przypadku kawy ziarnistej oznacza konieczność również jej zmielenia w młynku. W wielu modelach ekspresów do kawy taki młynek jest integralną częścią urządzenia.
Najlepsza kawa do biura
Wielu dostawców, oferujących ekspresy do kawy do biur, w swojej ofercie ma również różne rodzaje kawy ziarnistej, pochodzącej z upraw całego świata. Ze względu na charakterystykę smakową większość nabywców wybiera mieszanki kaw z różnych regionów, bowiem taka kawa najbardziej odpowiada użytkownikom pod względem smakowym.
Kolejnym etapem ustalania intensywności naparu jest wybór odpowiednich funkcji, dostępnych już w samym ekspresie. Pojemność filiżanki, wybór rodzaju napoju raz wskazanie dodatków w postaci spienionego mleka czy cukru mają także duży wpływ na smak napoju.
Kawa kupowana z myślą o pracownikach może stanowić wartość dodaną, jednocześnie zaś ma wpływ na wydajność pracowników i minimalizuje przerwy związane z chęcią zakupu intensywnego napoju na pobudzenie.
Artykuł powstał we współpracy z firmą Yazamco