Responsywna strona sklepu internetowego
Klasycznie zbudowana strona sklepu internetowego, choć doskonale spełnia swoją funkcję, generując przy tym spory zysk, na ekranie tabletu czy smartfonu jest z reguły nieczytelna. Powiększanie zawartości serwisu nieznacznie tylko poprawia funkcjonalność.
Nawet powiększona strona nadal wykorzystuje nawigację opartą o posługiwanie się myszką. Tymczasem urządzenia mobilne korzystają przecież z ekranów dotykowych. Połowiczym rozwiązaniem jest przygotowanie dwóch wersji sklepu: dla komputerów stacjonarnych i laptopów oraz urządzeń mobilnych. Taki dualizm generuje przecież spore koszty, których nie wymaga projektowanie responsywnych stron internetowych.
Co to są strony responsywne?
Responsywność w branży e-marketingowej oznacza zdolność do automatycznych i istotnych zmian wyglądu serwisu internetowego. Dzięki niej można zmieniać nie tylko układ najważniejszych elementów witryny, lecz także modyfikować jej treść, a także grafikę. Wreszcie responsywność umożliwia dynamiczną zmianę sposobu nawigacji.
Lecz możliwości stron RWD nie byłyby tak wielkimi zaletami, gdyby wymagały każdorazowej ingerencji użytkownika, czy właściciela serwisu. Dlatego wcale tak się nie dzieje. To wbudowane w kod strony funkcję odpowiadają za automatyczne i bezobsługowe dopasowanie wyglądu witryny do parametrów ekranu urządzenia mobilnego.
Jedna strona na wielu urządzeniach
Zaprojektowana jako responsywna, strona internetowa na dużym monitorze PC czy laptopa będzie w pełni funkcjonalna za pomocą obsługi myszką, lecz równie czytelna pozostanie dla użytkownika, który wyświetli ją na swoim smartfonie, a nawigować będzie dotykowo.
Realizowane to jest zazwyczaj poprzez znaczącą zmianę wyglądu strony w zależności od parametrów urządzenia wyświetlającego. Pewne treści zostają ukryte, zmniejszone, grafiki zoptymalizowane, a układ dopasowany do orientacji ekranu oraz obsługi palcami. W efekcie jedna strona na wielu urządzeniach pozostaje w pełni funkcjonalna.
RWD dla internetowego sklepu
Dobrodziejstwa, jakie oferuje projektowanie responsywnych stron internetowych, szczególnie przydają się przy tworzeniu e-sklepów. Ich klienci muszą otrzymać dokładny opis produktu, a nierzadko również odpowiednie zdjęcia towaru. Najważniejszymi kwestiami pozostają jednak czytelność i prostota obsługi.
Właśnie te cechy zapewnia technologia RWD. Sklepy internetowe, wykonane przy jej użyciu przynoszą dodatkowe zyski, płynące z transakcji realizowanych przez urządzenia mobilne. Tym samym projektowanie responsywnych stron internetowych przynosi wymierne korzyści zarówno ich twórcom, jak i właścicielom tych serwisów.
Artykuł powstał we współpracy z agencją interaktywną Iguana Studio